● I přesto, že ČR zaznamenala v roce 2022 historicky první pokles obratů e-commerce, chystá segment online objednávání jídla další expanzi.
● Wolt Drive navázal spolupráci s českým startupem Choice QR, který pomáhá s digitalizací v segmentu HOREKA více než 7 500 podnikům.
● Wolt a Choice QR společně vystoupí 22. 2. 2023 na konferenci v pražském WeWorku. Hlavními tématy budou moderní restaurace, rozvozy a takeaway.
Rok 2022 přinesl pokles online prodejů, některé segmenty se mu vyhnuly
Pandemie covidu přinesla českému i světovému e-commerce výrazný růst a přivedla k online nákupům nové zákazníky. Data z roku 2022 ale ukazují pokles a indikují meziroční snížení obratů o 12 % způsobené zejména výrazným zvýšením životních nákladů, stejně jako rekordní mírou inflace. I přesto však existují segmenty, jichž se krize výrazně nedotkla, nebo jim naopak dovoluje další růst. „Během pandemie si zákazníci zvykli na určitý standard týkající se doručování zboží a jeho rychlost je pro ně hned po ceně nejklíčovějším faktorem. Nově tak vyhledávají takzvaný q-commerce, tedy online nákupy, které umožňují doručování objednávek do několika minut. Poptávka po tomto typu služby roste napříč segmenty – ať už se jedná o teplé jídlo, potraviny domů, drogerii, kosmetiku, potřeby pro mazlíčky, servisy černé elektroniky, nebo prádelny či sexshopy,“ vysvětluje Josef Dvořák, ředitel služby Wolt Drive pro Českou republiku.
Nová služba pro eshopy
Wolt Drive již od léta minulého roku nabízí e-shopům možnost expresního doručení svým zákazníkům prostřednictvím logistické sítě technologické platformy Wolt a svůj dosah nyní rozšiřuje díky high tech platformě Choice QR. Prostřednictvím ní mohou e-shopy, především z řad restaurací a kaváren, spravovat řadu služeb, ať už jde o digitální jídelní lístek, rezervační systém, webové stránky, QR platby, sběr zpětné vazby nebo rozvoz skrze službu Wolt Drive pomocí jednoho kliknutí. „Spolupráce Wolt Drive a Choice QR je skvělá příležitost, jak podnikům nabídnout kompletní technologické řešení pro checkout, ideální nástroj pro optimalizaci nákladů a také nástroj pro zvýšení efektivity vlastního rozvozu. Zákazníci navíc získají další možnost, jak si nechat doručit objednávky z oblíbených podniků a e-shopů do několika desítek minut až ke dveřím,“ komentuje Robert Novosad, spoluzakladatel Choice QR.
Kromě ČR plánuje Wolt s Choice QR rozšíření spolupráce i na své další evropské trhy. „V loňském roce jsme otevřeli kancelář v Polsku, kde máme lokální tým. Letos chceme otevřít celkem deset trhů – od ledna působíme v Baltic, kde máme kancelář a v únoru plánujeme expanzi na Slovensko,ů doplňuje Robert Novosad.
Wolt a Choice QR v únoru společně vystoupí na konferenci
Dne 22. 2. 2023 společně vystoupí zástupci Woltu a Choice QR v rámci konference v pražském WeWorku. Hlavními tématy diskuze budou především moderní restaurace, rozvozy a takeaway. „Nabízet rozvoz a prodávat online je pro restaurace otázka přežití, přičemž digitalizace se společně s expresním doručením stává jednou ze stěžejních oblastí. Spojení s Wolt Drive je proto dalším krokem v oblasti usnadnění fungování a zajištění spokojenosti zákazníků. Nejen těmto trendům se budeme věnovat na společné konferenci Moderní gastro,“ říká Robert Novosad. Na konferenci vystoupí také zástupci společnosti Bageterie Boulevard, MyFoodPlace, či zakladatel Las Adelitas.
Zdroj: Protext