Známe TOP Zaměstnavatele 2023. Ve 12. ročníku této prestižní a na českém trhu unikátní studie hlasovalo 11 712 studentů českých vysokých škol. JASNOU VOLBOU, tedy jednoznačným vítězem napříč obory, je pro české vysokoškoláky Skupina ČEZ. Nejlepší studenti technických fakult chtějí pracovat pro Skupinu ČEZ, právnických pro advokátní kancelář HAVEL & PARTNERS, ekonomických pro Českou spořitelnu a lékařských & farmaceutických pro Fakultní nemocnici v Motole. SKOKANEM ROKU se stalo Letiště Praha.
„V letošním již 12. ročníku jsou na předních místech umístěny téměř stejné společnosti jako v minulých letech, s pouze několika drobnými posuny. Tyto změny jsou výsledkem efektivní práce s potenciálními uchazeči a komplexními náborovými strategiemi, což zahrnuje rozšíření záběru na širší publikum a nabídku více kariérních příležitostí. I tak je nicméně vidět, že TOP 5 v každé oborové kategorii jsou dlouhodobě stabilní, založené na dominantních silných značkách českého trhu. Nejsilnější pozici mezi zaměstnavateli drží Skupina ČEZ, a patří jí tedy ocenění JASNÁ VOLBA, což z ní činí jednoho z nejstabilnějších a nejžádanějších zaměstnavatelů v České republice,“ řekl k výsledkům Jakub Hořický, ředitel studie TOP Zaměstnavatelé.
„V současné době čelí všichni zaměstnavatelé na trhu novým výzvám, které přinesla celosvětová pandemie a komplikovaná situace na Ukrajině. Někteří se však stihli již velmi dobře přizpůsobit, což potvrzují jejich pozice v žebříčku TOP Zaměstnavatelé 2023. Tím získávají náskok před ostatními zaměstnavateli, a jsou tak o krok blíže k oslovení talentovaných studentů a budoucích absolventů. Tyto zaměstnavatele vyznačuje řada atraktivních atributů pro rok 2023, jako například důraz na work-life balance, příjemné pracovní prostředí a ochota komunikovat a představit se uchazečům o práci blíže a osobněji. V porovnání s předchozími opatrnějšími roky se očekávaná nástupní mzda absolventů vysokých škol vrátila na úroveň před rokem 2020, a je tak historicky nejvyšší. Přes 85 % z nich očekává po získání vysokoškolského diplomu hrubou měsíční mzdu ve výši až 42 500 Kč,“ dodává Hořický.
„Jako klíčový vidíme dlouhodobě osobní kontakt se studenty. Ačkoliv naplno využíváme možností on-line světa a moderních technologií včetně virtuální reality, velký zájem je stále o naše akce a stáže pro studenty. Zájemce bereme přímo do provozů, kde mají možnost hovořit se špičkovými odborníky a seznámit se s unikátními technologiemi. Nabídku se navíc snažíme neustále rozšiřovat: loni jsme poprvé uskutečnili Trading Camp, na kterém zájemci pronikli do tajů obchodování na burzách, letos chystáme jako top novinku SMR camp zaměřený na malé modulární reaktory. Navíc energetika je v posledních měsících tématem číslo jedna nejen v České republice ale na celoevropské úrovni. A kde jinde se jí věnovat než u největšího českého hráče?“ Okomentoval výsledky Josef Lejček, HR ředitel ve Skupině ČEZ.
„Firemní kultura Spořky vychází z podstaty a nastavení nás všech – pomáhat konkrétním lidem. Naše hodnoty se odrážejí nejen v přístupu ke klientům, ale také ve vzájemné spolupráci mezi kolegy. Samozřejmě nejsme továrna na štěstí a neslibujeme zázraky. Vždycky se tu ale snažíme najít společnou cestu. Nedílnou součástí je fantastická energie a chuť našich lídrů posouvat sebe i své týmy, zkoušet nové věci a vytvářet prostředí, kde práce člověka skutečně baví. Naše práce může být někdy náročná, ale dává nám smysl. Už pro to, že za sebou vidíme reálné výsledky, které se dotýkají života milionů lidí a snaží se ho dělat lepším. Těší mě, že studenti tuto novou cestu, po které už pár let jdeme, vnímají a opakovaně oceňují,“ doplňuje k výsledkům Michal Kosař, Head of Employer Branding v České spořitelně.
„Obhajoba titulu podeváté v řadě je pro nás nesmírně cenná. Pomyslná zlatá medaile potvrzuje, že jsme na správné cestě, a je pro nás velkým závazkem, abychom se i v dalším období chovali zodpovědně a přiměřeně. V uplynulých letech se nám dařilo úspěšně reagovat na potřeby studentů a absolventů a nadále jsme se aktivně zapojovali do mnoha interakcí, ať už formou programu stáží nebo účasti na veletrzích pracovních příležitostí. Budujeme partnerství se středními i vysokými školami a každoročně se pouštíme do nových projektů. Snažíme se vytvářet podmínky pro to, aby pro nás absolventi pracovali rádi. Bodujeme u nich díky naší spolehlivosti a zkušenostem. Pojišťovnictví je velmi dynamický a rozmanitý obor, ve kterém dáváme mladé generaci příležitost k inspiraci a růstu,“ okomentovala výsledky Katarína Bobotová, ředitelka HR a strategie v Generali České pojišťovně.
„Nabízíme našim zaměstnancům dlouhodobou perspektivu, chceme, aby rostli společně s námi. Připravujeme pro ně průběžně různé workshopy a tréninky a podporujeme jejich osobní rozvoj. Pracujeme s talenty. Je poměrně časté, že zaměstnanec začne v jednom oddělení a pokračuje třeba v úplně jiném, protože zjistil, že tam může lépe uplatnit svůj talent. Velký prostor pro uplatnění přináší i rozvoj našich digitálních služeb. Roste např. význam našeho kontaktního centra, jehož zaměstnanci už zdaleka neodpovídají jen na zákaznické dotazy, ale na dálku např. plánují kuchyně nebo i celé interiéry. Chceme být moderní společností nejen pro naše zákazníky, ale i zaměstnance,“ dodal k výsledkům Ladislav Onderka, Recruitment Manager pro ČR, SR a Maďarsko.
Video zde: https://www.stream.cz/byznys/co-mladi-chteji-zapomente-ze-budou-pracovat-od-deviti-do-peti-64558781
O Asociaci studentů a absolventů
Asociace studentů a absolventů je nezisková organizace. Jejím cílem je umožnit svým členům osobnostní i profesní rozvoj díky aktivnímu zapojení do různých projektů. Předmětem činnosti je realizace projektů od prvotního nápadu, přes fázi příprav, uskutečnění, až po fázi vyhodnocení. V letošním roce slaví Asociace 15 let své existence, a tedy již půl druhé dekády znalostí, zkušeností a know-how v oblastech HR marketingu a Employer Brandingu přímo na míru trhu v České republice. Svými aktivitami za tyto roky již zasáhla stovky tisíc studentů od středních škol, přes ty vysokoškolské, až po absolventy a úspěšné manažery.
Zároveň pomáhá všem českým školám stavět NÁRODNÍ ABSOLVENTSKOU DATABÁZI ABSOLVENTI.cz a tím strategicky a dlouhodobě řešit spolupráci škol s absolventy.
Zdroj: Protext